Friday, April 25, 2008

A természet hangja

Nem hallgatok szlovák zenét. Többnyire. Van persze kivétel. Az ELÁN anno kötelező volt. Meg mondjuk pár éve/évig a Polemic, akiket magyarok is feldolgoztak. Szóval, igazság szerint hallgatok szlovák zenét, de nem nagyon vagyok otthon az aktualitásokban. Egy a lényeg. A legenda viszont él: Horkyze Slíze (nincs szlovák billentyűzetem, úgyhogy respecttel egybekötött mea culpa, így mondják: horkízse szlízse). Őket muszáj hallgatni, legalább meghallgatni egyszer. Koncerten lenni meg kb. Mekka kategória, utána békében el lehet hunyni. Nekem eddig 3x voltak meg, rendületlenül imádom őket. Egyik szombathelyi haveromat elrángattam fesztiválozni Szlovákiába, ahol többek között Horkyze is volt. Ő mondjuk szarrá röhögte magát, hogy olyan nincs, hogy szlovák rock zene, helyette ez egy vicc. Mer' szerinte teljesen nonszensz, hogy emberek ezen a nyelven nyilvánulnak meg, dalban ráadásul. Nekem, megmondom őszintén, semleges a szlovák nyelv, van ettől szebben hangzó szláv nyelv is, de ahogy Kuko használja, attól én kifejezetten zbozsnyujem szlovencsinu. Eszméletlen szövegeik vannak.

Hátszóval, nálam 10-ből 10 pont.

No comments: