Sunday, July 13, 2008

Nagy fenekű nők napja

Második nekifutásra próbálkoztam a 90 napos diétával, elsőre 4, másodikra 8 nap után véreztem el. Mindkét alkalommal a gyümölcsnapon buktam el. Aki nem ismeri ezt a divatos fogyókúrás módszert, annak csak röviden annyit róla, hogy táplálék szétválasztáson alapul, fehérje, keményítő, szénhidrát és gyümölcs - azaz adott napon csak az annak megfelelő kaját veheted magadhoz. Végig csaltam egy kicsit, mert bár betartottam, hogy étkezés után min. 2 óráig hagyjam pihenni a gyomrom, de igazából akkor ettem, amikor már nagyon éhes voltam, és nem pont akkor, amikor az elő van írva. És ez a diéta alatt elég sűrűn előfordult. A napi 3-szori étkezés, ezekkel a gyerek adagokkal elég közel áll a koplaláshoz, így a mennyiségben is csaltam.

Problémáim:
- sosem voltam jóllakott (nem kipukkadásról beszélek, mert az átlag magyar emberhez képest én átlag magyar madár adagot eszek alapjáraton is)
- nagyon gyorsan megéheztem, és nem értem mi a jó abban, hogy a gyomorsav mossa a gyomorfalamat (kedves buddhista mondás, hogy ne azért egyél, mert éhes vagy, hanem azért egyél, hogy ne legyél éhes :))
- a reggeli gyümölcsevést végképp nem értem (minden reggelire azt kell enni) - savam lesz, beindul az emésztésem, ellenben túl sok mindent nem kell megemésztenem, mert ugye nagyjából vizes cuccot nyelek, és a főétkezésig hosszú-hosszú órák telnek el, így tök "fölöslegesen" háborog a gyomrom
- az egésznapos gyümölcs zabálásnak végképp nem látom értelmét - egy teljes napig savasítom a szervezetem, miközben évek óta arról harsognak, hogy az elsavasodás minden baj forrása
- egyedül a gyümölcsnapon van megadva nagy kegyesen tízórai és uzsonna, az összes többin teljesen logikátlan, hogy mondjuk reggeli és ebéd között kb. fele annyi idő telik el, mint az ebéd és vacsora között, a vacsora ráadásul fele az ebéd mennyiségének. az üzenet világos: dögölj éhen!

Nem tetszett, igaz nem volt hosszú életű a dolog, de nálam nincs több esélye ennek a felettébb fura eredetű diétának. Végig szarul éreztem magam, és tegnap már a gyomrom is megfájdult (az a szúró, sehogy se jó, fekélygyanús fájdalom...). Állítólag 15-20 kilót is le lehet vele fogyni, ami nálam végül egy kb. 30 kilós versenysúlyt eredményezne. :) Szóval, úgy döntöttem, ettől a fölösleges 5 kilótól mégiscsak a jól bevált mozgásos módszerrel szabadulok meg.

Ami a legeslegeslegfontosabb ebben az egész ügyben, hogy a 90 napos diéta valójában nem leellenőrizhető. Keresgélésem során EZ volt a legmélyrehatóbb magyarázat. Így ennél a pontnál meg is bukik. Ha nincs forrás, nincs felelős, nincs bizonyíték, reális keretek között nem nagyon van miről beszélni. A szubjektív élményeket meghagynám a vallásnak. Szelíd tudománybuziként egy halk mea culpa után ezennel búcsút intek ennek a nagyszerű "módszernek".

No comments: