Friday, October 3, 2008

Ez + az

Imádok újságot olvasni, de egyetlen oka van annak, hogy szökőévben egyszer veszek napilapot, mégpedig az, hogy kezelhetetlen a mérete. BKV-n, ill. ha épp nagy ritkán úgy adódik, hogy kávézóban ülök egyedül, na olyankor szoktam újságot lapozni. És egy kávézóban még be-betakarózik az ember a hatalmas sajtó ponyvával, de a tömegközlekedésben nem lesz vele közkedvelt. Sok mindennek ragaszkodom a nyomtatott verziójához, na ennek speciel nem.

Holnap meg tarka magyar vs. szürke marha (bár utóbbiak elméletileg lemondták)... Nekem speciel teljességgel elegem van az utcán gyülekezőkből, ugyanakkor értem, hogy jó cél meg minden, de saját, praktikusnak tűnő, a végtelenségig egyszerű kis életemben ez olyan furán venné ki magát. Nem tudom elképzelni, hogy embereknek nincs más dolguk. Én reggel suliba megyek, onnan haza, vár a mosás, jön a pasim, vmit ennünk is kell, nyilván kis pihenés után készülünk esti bulira. Szóval, én nem vagyok egy elfoglalt ember, de nekem ilyesmi nem fér bele. Bár biztos van az a személyiségtípus, aki ilyen gyülekezős fajta. Csak olyan kis hiábavalónak látom eleve ezt az egészet. Persze talán látványosabb, ha utcán vonul a tömeg egy célért, mint mondjuk neten összeszámolni, ki érzi tarkának a magyart, bár azt gondolom, utóbbi meg több emberhez jut el. Meg én a kis liberális (kezd egyre ellenszenvesebb lenni ez a kifejezés) agyammal olyan eléggé természetesnek veszem, hogy tarkák vagyunk, meg hogy legyünk is. Aki meg csak egy színben tud gondolkodni, azt nem fogja meggyőzni egy ilyen benetton menet. Ez nem az az ország, ahol mondjuk melegekért lehet kampányolni, ne adj Isten más nemzetiségekért. Jó lenne talán új identitást keresni, új névvel, új jellemzőkkel, lehetnénk toleráns, jófej hunok, vagy végtelenül optimista, békés magarok, ja, nem, az már foglalt. Vagy egyszerűen legyünk Svájc, piros-fehér zászló úgyis többet lobog már mint a klasszikus trikolor. Tudom, azon plusz jel van, ezen meg csak nagy mínuszok...

No comments: