Saturday, October 13, 2007

Végtelen történet

Kis naivak! Azt hittétek, pénteken megműtenek, igaz?! A történet:

Rövid áttekintéssel. Magyarországon dolgozom, ergo itt fizetem a tb-t. Kértem, hogy az OEP adjon E-106-os nyomtatványt, s ezzel jogosultságot a szlovák egészségügy bármely szolgáltatásának ingyenes igénybevételéhez, mivel szlovák állampolgár vagyok, bármikor kellhet, meg különben is Kassán műtenek majd. A kártyát minden egyszerű, földi halandó megkapja néhányszáz nyomtatvány és igazolás ellenében, egy, azaz 1 évre, majd, ha úgy alakul lehet hosszabbítani. Én a kérelmemet 2007. augusztus 24-én adtam le az OEP felé, akik az ígért 30 napon belül pozitívan el is bírálták azt. A szlovák biztosító megkapta az én E-106-os jóbarátomat, és ki is állította az ennek megfelelő kártyámat... figyelj!... 2007. október 17-ig szóló érvényességgel! Tekintve, hogy szeptembertől lettem jogosult a fent említetettekre, a kb. egy hónap nem látszik lefedni egy egész évet. Gondolom én, józan paraszti ésszel. A dátum azonban mégis marad, mert a szlovák biztosító úgy számolja az egy évet, hogy a munkába lépésem első napjától kezdve egy év. Tavaly, azaz 2006. október 17-én kezdtem el dolgozni. Így, huss, észre sem vettem, s "letelt" az egy évem.

Most őszintén: noooooormális?! Mi az, hogy kapok valamit egy évre, és ők úgy döntenek, hogy a mittudomén a legutolsó holdfogyatkozáshoz igazítják a kezdetét, vagy szlovák nemzeti felkeléshez, vagy akármi más, csak ne az a dátum legyen, ami valós időben és térben, minden logika szerint a kérelem elfogadásának időpontja. Az olyan snassz, mi? Tehát annyi csak a teendőm, hogy újra bemegyek az OEP-ba, hogy igaz, hogy most kaptam meg, amit akartam, de aki bújt, aki nem, lejárt, ide nekem még egyet. Csak arra lennék kíváncsi, hogy ha mondjuk 2002-ben kezdtem volna dolgozni, akkor ezt 6-szor kéne eljátszanom, amíg ideadják a megfelelő időtartamot magában foglaló, azaz ténylegesen érvényes kártyát??? Hát, mi ez??? Játék határok nélkül?

Tehát a helyzet: október 18-án nem tudnak megműteni, mivel akkor már egy napja használhatom, ha úgy tetszik, seggtörlésre az érévénytelen kártyát.

Várom olyan kedves szakemberek jelentkezését, akik rontás levételben, átok megszüntetésben, esetleg összeesküvés-elméletekben jártasak, ill. a történetem megjelentetésére nyitott kiadót is szívesen látom. Köszönettel: a mandulám és én.

No comments: