Thursday, August 16, 2007

Apocalypto

Persze, minden ízében hollywood-i, de nem is tudom... kicsit mégis jobban bennem ragadt. Azt hiszem, túl sok minden volt a helyén, és a hatás így nem mindennapi. Mel Gibson-t nem tudom hová rakni. A filmet nézve végig az járt a fejemben, hogy ez az ember beteg. Elképzelem, ahogy megrendeli a sminkes raktárból a 200 liter művért... sztem már mennyiség alapján tudják, hogy neki lesz.

A Passió nézhetetlen volt, kb. fél óra után hagytam abba. Nem gondolom, hogy sok értelme volt megcsinálni. De ez a mostani azért más. A történet megindító, akarom mondani a sok vér alól azért kikandikál a sztori valódi lényege, és persze arra is jó, hogy utána az ember fia/lánya elkezdjen a majákról olvasni, satírozgatva műveltségének fehér foltjait. De tényleg nem a nagyjából szokásosnak mondható alapcselekmény taglózott le, hanem hogy hogy lehet valaki ennyire szarrágó. Úgy értem, hogy lenyűgöző ilyen alaposan megszerkeszteni egy filmet és minden apró mozzanatra gondolni. Ha csendben játszák végig a történetet, akkor is bőven sok árnyalatot látunk. Ahhoz is kell tudás, hogy a feszültség végig bennünk legyen, de engem a legapróbb részletek nyűgöztek le. A képek csodásak, a szereplők minden értelemben autentikusak, a film mögött lévő izzadtság elismerésre ad okot.

De sok dologgal kapcsolatban hiányérzetem van, nem véletlen, hogy utánaolvastam a témának, mert a filmből a maják brutalitásán kívül egyéb sajátosságra nemigen derült fény. A kínzásoktól meg azért nem lettem rosszul, mert ettől jelentősen kevesebb erőszakot sem bírok elviselni, így adott volt a megoldás: nem néztem oda. Én - általam - cenzúrázott verziót láttam. Talán ezért történhetett meg, hogy nekem tetszett a film. De egyetértően rázok kezet azzal is, aki azt mondja, hogy a totális perverzió 2006-os képi megjelenítésének címe: Apocalypto.

3 comments:

hahopihe said...

Mindenben egyetértek, a film első 5 percében felfordult a gyomrom, de mivel azt végignéztem, már az összes többit is kacagva vártam. Szerintem messze a legundorítóbb a bevezető.
Kevés film tartja bennem végig azt a borzongató izgalmat, amit ennek sikerült. A passió kimaradt az életemből, talán ezért azt kell, hogy mondjam: Hajrá Mel Gibson! :)

stormtrooper said...

ver versus kicsi/hahopihe 1-0
ver versus stormtrooper 1-1

volt benne mikor nem neztem od de vajon alfoldi hogy kerul a filmbe talan mert foldalatti???

Kicsi said...

Milyen alföldi? Most össze akarsz kavarni? Micimackalypto...