Tuesday, August 14, 2007

Mandulaműtét II. - avagy a ripsz-ropsz

Tessék elképzelni, hogy összepakolod a kórházi túlélőfelszerelést, lelkileg rendületlenné változol, a legrosszabbra is felkészülsz, a blogodon gyakorlatilag megtartod a mandulád virtuális temetését... erre közlik, hogy nincs ám hely most. Majd szeptember közepén. Akkor lesz idejük megműteni. (Nem vagyok ám hülye, ott dolgozó orvos mondta, hogy befekvésre-műtétre készen menjek.) Mellék-, ámde fontos szál, hogy itthon nincs biztosításom, azaz a kassai kórház gégészeti osztályán olyan 210.000 Ft-ért műtik meg az embert. No, ennek az információnak nem voltunk birtokában. És ez altatási ceremóniával együtt max. 20 perces beavatkozás... Szép kis tarifa. Három emelettel lejjebb meg 70.000 Ft-nak megfelelő összegért nagyobbítanak mellet. Igen, gondoltunk ám "fekete vágásra is", de ha mindenki benne lett volna a buliban - márpedig muszáj lett volna -, akkor az összeget illetően szinte ugyanott vagyunk.
Doktor úr jól megnézett amúgy, nagy hümmögések kíséretében, és szólt, hogy ez ám nagyon szar állapotban lévő mandula. Mert hatalmas, mert tele van hegekkel, meg jó, hogy bírok éjjel lélegezni. Jófej volt, de azért majdnem elsírtam magam, amikor közölte, hogy menjek haza, és akkor majd szeptemberben találkozunk. Nekem addig - a gyakorlat szerint - simán lehet még 2 tüszős mandulagyulladásom... Persze jól le is lettem ám szúrva, de az már rokonilag történt (ott dolgozó keresztanyás főnővéres), hogy miért nem jöttem korábban, és miért vártam meg, hogy ilyen borzalomig fajuljon a dolog. Hát, NEKEM KELL TUDNOM???? A rohadt életbe! Mintha nem látott volna mind az 5 alkalommal orvos!!! Ebből egyszer gégész. Lehet tippelni, vettek-e törletet egyszer is? Nem vettek, nyilván minek. És szerényen, naivan rákérdeztem, de a válasz az volt, hogy ez az antibiotikum széles spektrumú. Ennek fényében 4 alkalommal azt kaptam. Mintha bevált volna. Ha korrekt akarok lenni, akkor csak így fogalmazok: siralmas tudással rendelkezik az a 4 magyar orvos, akihez október óta "szerencsém" volt. Persze Isten ments, hogy általánosítsak, nyilván csak elém ugrálnak tömegesen a dilettáns f.szkalapok.

No comments: