Sunday, May 6, 2007

Érzéklista

A "mi a kedvenc színed" típusú kérdések alapján biztosan sok mindent ki lehet deríteni egy emberről - pszichológusok, ezoterikusok jobban tudják. Nagyon bugyután hangzik és elcsépelt, de azért lehet benne valami. Próbáltam átgondolni, mik az érzékszerveim számára legkedvesebb ingerek. Ezek jöttek elő elsőre:

Látva: őszi erdő - amikor egyik év szeptemberében a Bükkben túráztunk, nem tudtam hová lenni a gyönyörtől, álmodni sem lehet szebb színkombinációt és formákat - a természetes giccs
Hallva: kinyitni egy addig érintetlen könyvet - amikor felütöm a még nyomda szagú, újonnan vásárolt/kapott könyvet, mosolyra nyúlik a szám. aprócska hang, a még nem használt lapok kettéválása, megtörése. persze, zene meg madárcsicsergés meg folyócsobogás meg effélék, de ez más... társul a potenciális élménnyel, a várakozással, hogy itt mindjárt olyat olvasok, hogy hej, meg az olvasás akkor is szent, ha egyébként nem is. és persze ilyen hangot nem a villamoson hall az ember, hanem saját szoba, kislámpa, takaró, csönd, ahogy kell
Tapintva: napsugár a bőrömön - nem kifejezetten ujjammal tapintás, hanem olyan egész testes dolog ez. finom szomatikus ingerlés - szakmázva. nem szeretek napozni, mert unalmas, izzadok, meg persze észre sem veszem és már hipp-hopp rákos is leszek (hipochondriáról majd egy másik postban), de az eleje nagyon kellemes (merthogy kelletlenségem ellenére azért néha erőltetem). amikor még nem éget, csak úgy melegít, és mindenhol ugyanúgy, az egész testem érzékelhető lesz
Ízlelve: csók - másik ember nyála, hogy a nagy romantikának is adjunk egy pofont! és nem is édes, ahogy én azt kiskoromban gondoltam. és ha elvonatkoztatok mindenféle érzelmi dolgoktól, akkor is ennek van a legjobb íze. jó, mondjuk a kedvenc italom a víz, többet nem is lehet tőlem várni
Szagolva: frissen levágott fű - ebben a legnagyobb az egyetértés magammal. ha reggel valaki füvet nyírt a közelben, egész napra megpecsételődött a jókedv. nyilván ezután a benzin szaga jönne, gyerekkoromban sokat játszottam a garázsunk környékén, talán innen ered. más is ilyen aberrált?

No comments: